-Vergés, N., González, A.M., Almeda, E. (2014): Doing and undoing genders and information and communication technologies. In: Proceedings of the XV International Conference on Human Computer Interaction (Interacción 2014), vol. 80, p. 2. ACM, New York http://dx.doi.org/10.1145/2662253.2662333
ISBN: 978-1-4503-2880-7 doi>10.1145/2662253.2662333
-Ana M. González, Beatriz Revelles, Elisabet Almeda,Núria Vergés Bosch, and José S. García (2016) “Women in ICT: Opportunities for Their Inclusion in an International Labor Market” in J.Mata, Francisco and Pont, Ana (eds.) ICT for Promoting Human Development and Protecting the Environment, Volume 481: 171-177, Series IFIP Advances in Information and Communication Technology, Switzerland: Springer International Publishing
DOI:10.1007/978-3-319-44447-5_16
Series ISSN:1868-4238
Publisher:Springer International Publishing
-Andrea García-Santesmases Fernández, Núria Vergés Bosch, and Elisabet Almeda Samaranch (2017) “From alliance to trust’: constructing Crip-Queer intimacies”, Journal of Gender Studies, Volume 26: 269-281, Issue 2 Mediated Intimacies: Bodies, Technologies and Relationships.
-Di Nella, D.; Almeda Samaranch, E.; Camps Calvet, C.; Giordana, P.; Loggiacco, C. and d’Alfonso, L. (2019). Sociología, derecho y desigualdades sociales. Una propuesta de docencia universitaria crítica. Arxius de ciències socials, 40, 65-70. ISSN 1137-7038. Latindex 32
-Obiol, S; Almeda, E.; Di Nella, D.; Pumar, N.; Ruiz, A.; Vergés, N.; Villar, A (2020). ¿Una orientación marcada por el género? El caso de la Formación Profesional Básica valenciana. Revista de la Asociación de Sociología de la Educación (RASE) 13 (3), 371 – 391. ISSN: 1988-7302. DOI: 10.7203/RASE.13.3.16666 . Article al 3r grup superior MIAR
-Vergés Bosch, Núria; Erviti Erice, Joanquina; Morero, Anna y Almeda Samaranch, Elisabet (2019) “Intimate partner violence in female-headed one-parent households: generating data on prevalence, consequences and support”, in Women’s Studies International Forum, Volume 72, 95-102. https://doi.org/10.1016/j.wsif.2018.12.007 . SJR 0,41 Q1 (Law), SCOPUS Q2 (Sociology and Political Science) . Article al 3r grup superior MIAR
-Vergés Bosch, Núria; Biglia, Barbara; Almeda Samaranch, Elisabet (2020) “Metodologías feministas con tecnologías para la gestión de la información en la enseñanza universitaria”. Revista Linhas. Florianópolis, v. 21, n. 45, p. 165-182, jan./abr. 2020. DOI: 10.5965/1984723821452020165 . http://dx.doi.org/10.5965/1984723821452020165
-Camps Calvet, C.; Morero Beltrán, A. y Almeda Samaranch, E. (2021) Autodeterminación y represión política en Catalunya. Referéndum, excepcionalidad penal y democratización, en Revista Derechos en Acción ISSN 2525-1678/ e-ISSN 2525-1686 Año 6/Nº 19 Otoño 2021 (21 marzo a 20 junio), 639-677 https://doi.org/10.24215/25251678e528 Article al 2r grup superior MIAR Dret.
-Calvet, C. C., Beltrán, A. M. M., & Samaranch, E. A. (2021). Autodeterminación y represión política en Catalunya. Derechos En Acción, 19(19), 528. https://doi.org/10.24215/25251678e528
-Almeda, E. y Batthyány, K. (2021). Género, desigualdades sociales y pandemia por Sars-Cov-2. Revista Española de Sociología 30 (3), a61, pp 1-18 https://doi.org/10.22325/fes/res.2021.61 DOI: 10.22325/fes/res.2021.61 SCOPUS Q3
-Vergés Bosch, N.; Freude, L.; Almeda Samaranch, E. and González Ramos, A. (2021). Women working in ICT: situation and possibilities of progress in Catalonia and Spain. Gender, technology and development, 25 (3), 275 – 293. DOI: 10.1080/09718524.2021.1969783 SJR: 0,61 Q1, Emerging Sources citation index SCOPUS Q2 (Gender Studies)
-Poblet, C.; Rodríguez, N.; Almeda, E.; Collado, A., Costa, M. (2021) Experiències per construir coneixement intergeneracional, INNOVADOC (Documents d’Innovació Docent), Dipòsit digital de la Universitat de Barcelona, Universitat de Barcelona. Barcelona. http://hdl.handle.net/2445/172998
-Obiol, Sandra; Verges, Núria; Almeda Samaranch, Elisabet (2022) “Gender and educational decisions in basic vocational training: discussions and experiences in Spain”, IN Journal of Vocational Education & Training: https://doi.org/10.1080/13636820.2022.2042725 SCOPUS Q2
-Monera Ortiz, R., L. Freude, C. Camps Calvet, E. Almeda Samaranch, J. Bonet Mart , C. Vivancos, A. Morero Beltran (2022) «Raising awareness and combating digital gender based violence through service-learning” in INTED2022 Proceedings: 1008-1017. ISBN: 978-84-09-37758-9 ISSN: 2340-1079 doi: 10.21125/inted.2022.0319. Conference name: 16th International Technology, Education and Development Conference Dates: 7-8 March, 2022 Location: Online Conference https://library.iated.org/view/MONERAORTIZ2022RAI
-Vergés Bosch, N.; Freude, L; Almeda Samaranch, E.; Ortiz Monera, R. i Morero Beltrán, A. (2022) “Innovació docente fent aprenentatge de servei en perspectiva feminista. Una experiencia des de l’assignatura Sociologia dels gèneres sobre el tema de gèneres i tecnologies”, a Patricia Martínez Alvárez Saber la singularitat: innovació docent des dels feminismes, Quaderns de Docència Universitària 46: 50-56, Universitat de Barcelona, . IDP/ICE, UB, i Ediciones OCTAEDRO: Barcelona
-Morero Beltran, A.; Almeda Samaranch, E. (2024) “Deciding (not) to become a mother in Spain” in edited by Jenny Björklund, Dovilė Kuzminskaitė, and Julie Anne Rodgers Negotiating Non-Motherhood: Representations, Perceptions, and Experiences, Palgrave Macmillan, Palgrave Macmillan Studies in Family and Intimate Life”.
-Solarte Fuentes, Lina, Clara Camps Calvet, Jordi Bonet-Marti, and Elisabet Almeda Samaranch. 2024. “La contribución De Las Mujeres De La diáspora Colombiana Organizada En Cataluña a La generación De prácticas Trasnacionales De Defensa De Derechos Humanos”. Colombia Internacional, no. 119 (July): 181-207. https://doi.org/10.7440/colombiaint119.2024.07.